E-kiskereskedelmi logisztikai megoldások Magyarországon
2016. 02. 04.
Az eNET a 2015. évi logisztikai kutatásában a Magyarországon működő, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek logisztikai megoldásait vizsgálta.
A kutatás rámutatott, hogy a webáruházaknál elérhető szállítási módok közül továbbra is a futárszolgálatos kézbesítés a leggyakrabban megtalálható, a webáruházaknál elérhető szállítási módok átlagos száma 2,5. A futárszolgálatok közül a három legnagyobb szerződésállománnyal rendre a GLS, az MPL és a DPD rendelkezik (a korábbi felvásárlás miatt a GTR-re vonatkozó adatokat is tartalmazza a DPD értéke.)
A futárszolgálatos kézbesítést biztosító webáruházaknál az elérhető futárszolgálatok átlagos száma 1,2. A személyes átvételt biztosító, személyzettel rendelkező partner pontok közül a Pick Pack Pontok az elterjedtebbek az ilyen átvételi módot kínáló és a kutatásban részt vevő webáruházak körében. A magyarországi webáruházak 43%-a egy logisztikai szolgáltatóval köt szerződést, közel egyharmada pedig több szereplővel is rendelkezik szerződéssel. A fennmaradók viszont egyáltalán nem kötnek megállapodást logisztikai szolgáltatóval. 2014-ről 2015-re nőtt azok aránya, akik több logisztikai szolgáltatóval is kötnek szerződést. A logisztikai szolgáltatóval kötött szerződések jellemzően határozatlan időre szólnak, egyáltalán nem jellemző az egy évnél rövidebb időszakra szóló szerződés. A webáruházak 87%-a biztosít a raktáron lévő termékek esetén garantált kiszállítási időt. A legjellemzőbb garantált kiszállítási idő a 48 órán belüli garantált kiszállítás. A magyarországi webáruházak 36%-ánál fordult elő 2014-ben külföldről érkező megrendelés. A nemzetközi megrendelések elsősorban a szomszédos országokból érkeztek (85%), de egyéb európai és nem európai országokból is volt megrendelés. A hazai webáruházak 78%-ánál fordult elő visszáru 2014-ben.
eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.