A bónusz/kupon piac fele a Bónusz Brigádé
2013. 11. 07.
2013 első kilenc hónapjában 4 milliárd forintos forgalmat ért el a hazai bónusz/kupon piac. A piacvezető pozícióért folytatott versenyben a Bónusz Brigádnak sikerült jelentős előnyre szert tennie. A bónusz/kupon piac fejlődése nem áll meg, a változás egy lehetséges következő állomása a szereplők kedvezményes árú webboltokká alakulása.
8,4 milliárd forintnyi megtakarítás
Az első három negyedévben az általános kínálatot nyújtó bónusz/kupon piac elérte a 4 milliárd forintos közvetített forgalmat. Az ajánlatok révén a kínált termékekhez, szolgáltatásokhoz átlagosan 68%-kal olcsóbban jutottak hozzá a vásárlók, így ha kedvezmények nélküli forgalmat nézzük, akkor az értékesített ajánlatok valódi értéke meghaladta a 12,4 milliárd forintot. Az egyes bónusz/kupon piaci szereplők segítségével a vásárlók összesen 8,4 milliárd forintnyi megtakarítást értek el.
Toronymagasan vezet a Bónusz Brigád
A tavalyi évben tapasztalt konszolidáció az idei évben is folytatódott, az eddig is TOP 3 közvetítőnek számító Bónusz Brigád, Kupon Világ és Napi Tipp tovább erősítette pozícióját a piac többi szereplőjével szemben. A három szereplő 3,2 milliárd Ft-os forgalmat bonyolított le az első kilenc hónapban (a teljes piac 80%-a) és csak nekik köszönhetően a vásárlók 7,2 milliárd forintnyi megtakarítást realizálhattak.
Az első három negyedév adatai alapján a piac teljes forgalmának 80%-t magukénak tudó szereplők közötti erőviszony tekintetében is elindult egyfajta átalakulás. Az idei évben negyedévről negyedévre egyre erősebben teljesített, a piacvezető szerepet betöltő Bónusz Brigád, aki jelentősen tudta növelni az előnyét a Kupon Világgal szemben. A Bónusz Brigád első negyedéves 41%-os részesedése a harmadik negyedévben már elérte a 49%-t, miközben a Kupon Világ piaci részesedése ugyanezen periódusokban 32%-ról 28%-ra esett vissza. A Napi Tipp teljesítménye pedig mindeközben stagnált.
736 ezer eladott bónusz/kupon
Az idei évben szeptember végéig 13 400 ajánlat került meghirdetésre, amely már most meghaladja a tavalyi teljes évre vonatkozó 12 ezres értéket. Az első három negyedévben összesen 736 ezer bónusz/kupon talált gazdára, melyek 57%-a szolgáltatásra, 43%-a pedig termékre vonatkozott. A meghirdetett ajánlatok átlagos értéke 11 800 Ft volt, mely a korábbi évekhez képest némi csökkenést jelent, ez azonban a piac átalakulásának tudható be. Ebben az évben az eladott bónuszok/kuponok között jelentősen nőtt a termékjellegűek aránya, amelyeknek az átlagos értéke jellemzően jóval alacsonyabb, mint a szolgáltatást kínáló ajánlatokénak. Az értékesített bónuszok/kuponok átlagos vásárlási értéke 5 400 forint volt.
A három legnagyobb közvetítő együttesen 9 200 ajánlatot hirdetett meg az idei évben, ami az összes meghirdetett ajánlat 69%-a. Emellett a teljes piacon értékesített 736 ezer bónuszból/kuponból 78% az ő tevékenységükhöz kötődött. Mind az értékesítési darabszámok, mind a meghirdetett ajánlatok szempontjából a Bónusz Brigád maga mögé utasította az összes piaci szereplőt. A piacvezető háromszor annyi ajánlatot hirdetett meg és kétszer annyi bónuszt/kupont értékesített, mint a második helyen álló Kupon Világ.
A Bónusz Brigád sikere részben abban rejlik, hogy a felhasználók minősíthetik az igénybe vett szolgáltatásokat és termékeket. Ezek az értékelések pedig a továbbiakban megjelennek a szolgáltató új ajánlatánál „Partner értékelése” címen. A szolgáltatók minősítése révén nagyobb biztonsággal vásárolhatnak bónuszokat/kuponokat a vásárlók akár számukra addig ismeretlen helyről is.
Főszerepben a szolgáltatások
Az első három negyedévben realizált 4 milliárd forintos forgalom 79%-a a szolgáltatások, 21%-a pedig a termékek értékesítéséből adódott. A tavalyi év azonos időszakához képest a termékjellegű ajánlatokból érkező forgalom súlya megnőtt, az akkori 12%-ról idén eddig egészen 21%-ig emelkedett. A meghirdetett ajánlatok 68%-a, az eladott bónuszok/kuponok számának pedig 57%-a volt szolgáltatás. A tendencia azt mutatja, hogy ugyan a forgalom továbbra is elsősorban a nagyobb értéket megtestesítő szolgáltatási ajánlatok eladásából adódik, de a termékek szerepe fokozatosan felértékelődik és egyre több ilyen jellegű bónusz/kupon kerül be a kínálatba. Habár a termék ajánlatok átlagos értéke csupán fele a szolgáltatásokénak, a nagy volumenű értékesítések miatt összességében így is jelentős, közel 900 millió forintos forgalmat generáltak.
A szolgáltatásokon belül a különböző ajánlat-kategóriák népszerűsége változatlan, idén is az utazási ajánlatokból folyt be eddig a legnagyobb bevétel. A második és a harmadik helyen a korábbiakhoz hasonlóan a szépségápolási és az egészséghez kapcsolódó bónuszok/kuponok szerepelnek.
Kedvezményes árú webboltok
Az általános kínálatot nyújtó bónusz/kupon oldalak már jelenleg is sokféle szolgáltatást, illetve terméket kínálnak a vásárlók számára. A meghirdetett ajánlatokban mutatkozó tendencia alapján a jövőben tovább fog szélesedni a kínálat. A piaci konszolidáció során várhatóan a nagyobb szereplők alakulnak egyfajta kedvezményes árú webbolttá.
A meghirdetett ajánlatok egyre szélesebb kínálatának köszönhetően nagy valószínűséggel az idei karácsonyi szezonban a kedvezményes ajánlatoknak is nő a szerepük. A bónusz/kuponos oldalak gyors és egyszerű lehetőséget kínálnak a vásárlóknak a karácsonyi ajándékozásban és mindezt kedvezményes árakon. Az ünnepi vásárlások további lökést adhatnak a bónusz/kupon oldalak forgalmának.