Híreink

E-kereskedelem: működő stratégiák magyar cégektől járványhelyzetben

1024 538 eNet

LogiNet: Helyzetkép az e-kereskedelemben tapasztalt magyar nagyvállalatoktól + aktuális számok és előrejelzés a terület szakértőitől A járványügyi helyzetben, a kereskedelem világában minden tekintet az online értékesítés lehetőségeire, trendjeire szegeződik. A formálódó „érintésmentes” világrendben az e-kereskedelem az az értékesítési csatorna, amely a lehető legkevesebb egészségügyi kockázatot jelenti, a kényelmes vásárlás és az állandó bolti nyitvatartás lehetősége…

Tovább

Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején

1024 672 eNet

A 2020 tavaszán kialakult járványhelyzet miatt a hagyományos kapcsolattartási formák korlátozottabbá váltak, a figyelem pedig (még inkább) a digitalizáció irányába terelődött. Fél év alatt 54-ről 71 százalékra nőtt azon internetezők aránya, akik szerint a digitalizáció pozitív hatást gyakorol a mindennapi életünkre. A felgyorsult digitalizáció leginkább a kapcsolattartási szokások változásában jelenik meg: 2019 októberéhez képest közel…

Tovább

Azonnali fizetési rendszer: a netezők is rajtra készek!

1024 464 eNet

Az azonnali fizetési rendszer bevezetését a felnőtt magyar internetezők 83 százaléka hasznosnak tartja. A rendszertől a hét minden napján, 0–24 órában 5 másodperc alatt teljesülő utalások által nyújtott kényelem mellett a készpénzhasználat visszaszorítását is várják. Másodlagos azonosítót felük tervez regisztrálni, ennek használatát illetően már megjelennek a biztonsággal kapcsolatos félelmek is – derül ki az eNET…

Tovább

Ritkán esszük, pedig egészséges: A nagy halfogyasztási körkép

1024 501 eNet

Egészéges és tele van hasznos tápanyagokkal: a halfogyasztás számos pozitív élettani hatással bír, azonban a hazai táplálkozási szokások között kevésbé jelenik meg a hal. Ugyan tízből hét netezőnél minden évben hal az ünnepi menü, de csupán tizedük fogyasztja hetente, harmaduk pedig havonta. Ugyanakkor tisztában vagyunk az előnyeivel: 60% egészségesnek tartja, egyharmaduk pedig a változatos étrendre…

Tovább

5,3 millió okostelefon-használó hazánkban

603 457 eNet

Hazánkban okostelefont 5,3 millióan, a felnőtt magyar internetezők 89 százaléka használ. A válaszadók által használt készülékeket tekintve továbbra is erős a Samsung részesedése és Android egyeduralom jellemző. 2017 óta a készülékükön mobilinternetet használók száma 1,7 millióval nőtt, táboruk 2019 májusára közel 4,5 millióra bővült. A legnépszerűbb napi szinten végzett online okostelefonos tevékenységek a böngészés, az…

Tovább

Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban – a kicsiknek még fel kell zárkózni

872 485 eNet

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV) számlázási gyakorlatában egyre inkább előtérbe kerülnek a digitális megoldások. Összességében ugyan még mindig a számlatömb uralja a piacot, de tízből négy KKV már számlázó programot használ. Sőt, ha a KKV-kon belül csak a társas vállalkozásokat nézzük, e cégek körében a számlázóprogramok alkalmazása már átvette a vezető helyet a…

Tovább

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben

1024 550 eNet

4 év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a hazai online e-kiskereskedelmi piac. Több elemző is alulbecsülte a 2018. évi növekedést: míg 2014-ben csupán 273 milliárd forint volt a webáruházak belföldi online nettó forgalma, 2018-ban már elérte a 669 milliárd forintot. Az eNET minden évben tavasszal, a május 31-ei mérlegzárásokhoz közeledve készíti el a hazai internetes…

Tovább

Idehaza is hódít a precíziós mezőgazdaság: kütyükkel a jobb hozamért

1024 602 eNet

Hazánkban a növénytermesztő gazdaságok nyitottak a precíziós technológiákra, saját bevallásuk szerint 23 százalék jelenleg is precíziós gazdálkodást folytat (azaz modern technológiákat és digitális eszközöket használ a gazdálkodáshoz). Az elmúlt egy évben jelentős mértékben, 75 százalékról 93 százalékra nőtt a gazdálkodási folyamatai során digitális eszközöket használó vállalkozások aránya, amely megfelelő alapot jelenthet a precíziós gazdálkodás (további)…

Tovább

Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban

933 498 eNet

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Mivel már nehéz érdemben növelni a számukat, a jövőben várhatóan a vásárlás intenzitásának növekedése jelenti majd az e-kereskedelem érdemi bővülésének alapját. Ehhez előreláthatólag nagyban hozzá fog járulni az online bevásárlási szolgáltatások terjedése, melyeket eddig 1,2 millióan vettek igénybe idehaza. Az eNET…

Tovább

A magyar videojáték piac több mint felét az e-sport adja

1024 569 eNet

Folyamatosak a viták arról, sportnak tekinthető-e a versenyszerű videojáték használat. Közben pedig az iparág egyre erősödik: már 24 milliárdos éves forgalmat tudhat magáénak. A játékok közül repülőstartot vett idehaza is a PuBG és a Fortnite, játékplatformot tekintve pedig erősödik a konzolok részesedése, de nem ez az egyetlen átrendeződés tavalyhoz képest. Merre tovább, e-sport? Kiderül az…

Tovább

A webhely tartalmának megjelenítésekor cookie-kat használunk. Adatainak kezeléséről az alábbi Adatkezelési tájékoztatóban további információkat olvashat.