Kutatás 3.0
2021. 09. 01.

eNET piackutatás és -elemzés üzletág
Kutatási részlegünk a lakossági, vállalati, önkormányzati és intézményi szegmensekben egyaránt széles körű kvantitatív (nagymintás adatfelvételek különböző módszerekkel, modellezés, adatbányászat) és kvalitatív (mélyinterjú, fókuszcsoport) tapasztalatokkal rendelkezik, amelyeket ügyfeleink jellemzően a következő célból vesznek igénybe:
- stratégiaalkotás
- üzletfejlesztés, döntés-előkészítés
- akciótervek kidolgozása
- monitoring
- marketingkommunikáció és PR
A távközléssel és a digitalizációval már a cég 2001-es megalakulása óta foglalkozunk, elkötelezettek vagyunk a gazdaság és a társadalom digitális transzformációja iránt. További speciális kutatási területeink:
- elektronikus hírközlés
- e-sport
- okostelefon-használat
- felhő szolgáltatások
- hazai nagyvárosok városrészei
- precíziós mezőgazdaság
Üzletágunk 15+ senior és junior kutatóból áll, végzettség szerint szociológusok – köztük survey-statisztikusok, közgazdászok, valamint gazdasági agrármérnök és gazdaságinformatikus kollégánk is van.
ESZKÖZEINK ÉS MÓDSZERTANOK
CATI, CAWI, CAPI, telefonos kutatás, online kutatás, személyes adatfelvétel, piackutatás, kutatás, kérdőíves adatfelvétel, kérdőíves kutatás, nagymintás kutatás, survey, lakossági kutatás, vállalati kutatás, önkormányzati kutatás, kereslet oldali kutatás, fogyasztói kutatás, kínálat oldali kutatás, online panel, online kutatási közösség, desk research, szakmai interjú, mélyinterjú, fókuszcsoport, fórumcsoport stb..
REFERENCIÁK – ágazati szinten
Több mint 15 éves tapasztalat a lakossági és fogyasztói kutatások kapcsán. A kutatott területek:
- Elégedettség-mérés, használati és attitűdkutatások
- Mobiltelefonos alapkutatás (mobil-és okostelefon használati adatok 2013-tól napjainkig)
- Szabadidő-kutatás (Magyarország legátfogóbb ilyen témájú kutatása, 2015)
- E-sport és videójáték használati kutatások (2016-tól)
- Internethasználattal kapcsolatos témák kutatása (pl. médiafogyasztás átalakulása, HD és okostelevíziózás, IoT és jövőbeli eszközök, 4G és mobilinternet stb.)
- Sajtóközlemények (pl. eNET – Telekom: Jelentés az internetgazdaságról – lásd eNET weboldala)
Több mint 10 éves tapasztalat a közigazgatás, a teljes vállalati, a KKV- és a SOHO-szegmens kutatásában. A kutatott területek:
- Informatikai eszközök és rendszerek használata (számítógépek, hálózatok, szerverek stb.)
- Elégedettségi és motivációs felmérések
- Márkakutatások, termékfejlesztést támogató kutatások
- Felhő alapú szolgáltatások használata (üzemeltetés, kiszervezés, adattárolás stb.)
- Vállalatirányítási rendszerek és üzleti intelligencia megoldások használata
- Az önkormányzatok IKT ellátottsága, szakrendszerei és elektronikus szolgáltatásai
- Középtávú távközlési előrejelzések készítése
- Precíziós gazdálkodás a mezőgazdaságban
15+ éves tapasztalat az e-kereskedelmi kutatások kapcsán:
- Kínálatoldali kutatások (online e-kiskereskedelmi kutatások saját webáruház-adatbázis alapján)
- Makrogazdasági előrejelzés 5 évre
- Keresletoldali kutatások (fogyasztók, vásárlók megkérdezése VeVa online paneles kutatásban)
- Ad hoc kutatások, desk research és szegmenselemzés (pl. ruhapiac, alkohol stb.)
- Különböző szolgáltatási szektorok kutatása (pl. turizmus/szálláspiac)
Pályázatok támogatása piackutatással, elemzéssel, jelentősebb területek:
- Szélessávú hálózati fejlesztések (pl. GOP-3.1.2., GINOP-3.4.1.)
- Felhő alapú szolgáltatások (pl. GINOP-3.2.4.)
- Vállalatirányítási és üzleti intelligencia rendszerek (pl. GINOP-3.2.2.)
- Kutatás-fejlesztési projektek (pl. KFI-16, VEKOP-2.1.7.)
- Szervezetfejlesztési pályázatok (pl. ÁROP-1.A.5.)
- Okosváros-fejlesztési projektek (pl. Nyíregyháza, Monor)
Távközlési kutatások, elemzések, stratégiák:
- pályázati konstrukciók előkészítése (pl. GINOP-3.4.1.)
- távközlési stratégiák készítése
- települési adatsorokon alapuló elemzések a hozzáférési hálózatokról (pl. az internet-hozzáférési technológiák elérhetősége, típusa, sávszélessége)
- stratégiák, felvásárlások és összeolvadások előkészítéséhez elemzések és értékelések készítése
Aktuális

KARRIERHÍR: Szabó György az eNET kiemelkedő szakmai kollektíváját erősíti ezentúl
2022. 08. 08.
Az eNET nemzetközi szolgáltatásainak területén folytatja páratlan vezetői munkásságát Szabó György, aki korábban például a Sanoma Media Budapest vezérigazgatói pozícióját több mint két évtizeden át töltötte be. György július folyamán csatlakozott az információtechnológiai projektekkel foglalkozó magyar vállalathoz, amelynek fő tevékenységei
tovább >
„Nélkülünk ez nem sikerült volna”
2022. 08. 05.
Debreczeni Szabolcs „második generációs” tanácsadónak tartja magát: édesapja és édesanyja is tanácsadással foglalkozott, ő maga is közel harminc évvel ezelőtt kapta első ilyen jellegű munkáját. Az eNET csapatát 2018 óta erősíti, 2019 elején csoportvezetővé, fél évvel később üzletágvezetővé nevezték
tovább >
A BIM, a Digital Twin és a légi közlekedés kapcsolata
2022. 07. 25.
Egy korábbi cikkünkben már említést tettünk a BIM (Building Information Modeling) legfontosabb funkciójáról és egy lehetséges felhasználási módjáról. Most pedig azt fogjuk megvizsgálni, mi a különbség a BIM és a Digital Twin meghatározás között, illetve kapcsolódási pontokat keresünk a
tovább >