Fellendülő internetes boltok – 2 milliárdos féléves forgalom

2003. 07. 01.

A GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Westel Rt. – a Sun Microsystems Magyarország Kft.-vel együttműködésben készült – felmérése szerint 2003 I. félévében a hazai internetes boltok forgalma közel 2 milliárd forint volt. Az interneten keresztüli vásárlások száma ugyanebben az időszakban 300 ezerre becsülhető. Ez alapján az online vásárlások átlagos értéke kb. 6000 forint volt.

A várakozások derűlátóak a teljes éves árbevétel tekintetében, hiszen 2003 második félévében az első féléves forgalom kétszeresét várják az online áruházakat üzemeltetők (köszönhetően a szezonalitásnak, a karácsonyi vásárlásoknak). A tisztán internetes áruházak háromszoros, míg az offline háttérrel is rendelkező boltok közel másfélszeres növekedésre számítanak az év második felében. Az egy vásárlásra jutó árbevétel tekintetében a válaszadók 20%-os növekedést valószínűsítenek.

A várakozások alapján a 2003. évi internetes kiskereskedelmi (B2C) forgalom mintegy 6 milliárd forintra becsülhető, amely harmadával több, mint a 2002-ben mért teljes B2C forgalom.

Az online áruházak forgalma (Milliárd Ft)

*előrejelzés – Forrás: GKIeNET-WESTEL-SUN

A kutatásról

2003 második negyedévében közel 250 online áruházat1 kerestünk fel e-mailen keresztül önkitöltős kérdőívünkkel. Az online áruházak jelenlegi helyzetét és jövőbeli várakozásait a válaszoló több mint 60 online bolt válaszai alapján elemeztük.