DMH 2022
Metaverzum, VR, célcsoport meghatározások valamint mérési stratégiák, love brandek, kutatások és podcastek világa, e-sport és sok minden más a @Digital Media Hungary 2022 konferencián.
2022. 05. 20.
Kalandra fel! Dinamikus évek jönnek! – ezen mottó szellemében zajlott minden a Digital Media Hungary konferencián, ahol három év kényszerpihenő után ismét két napon át pörögtek a jobbnál jobb szakmai előadások a Balaton partján május közepén. A számos érdekes témát taglaló konferencia előadás-sorozaton az eNET kollégái is ott voltak – hallgatóságként és az előadói oldalon egyaránt. A remek prezentációk sorozatát a digitalizációs témákra szakosodott vezető kutató kolléganőnk, Hack-Handa Tünde Mit ér a fogyasztó 40 fölött? című előadása is színesítette.
Négy fő előadói teremben, négy fő témakör köré csoportosítva futottak a kerekasztalbeszélgetések, viták és előadások:
- Szórakozzunk együtt a tartalomfogyasztóval!
- Business of New Media Hungary (A média négy bástyájának – a tartalomgyártás, a -terjesztés, a hirdető, és a tartalomfogyasztó – üzleti érdeke)
- A metaverzumhoz vezető út már most is üzleti lehetőségekkel van kikövezve (Web 1., 2., 3., Blockchain, NFT, Metaverzum)
- Marketingmetrológia. Adatokat gyűjtünk, mérünk, összefüggéseket keresünk. (Mértékegységek megálmodott közös nevezője)
Fogyasztók, célcsoportok, perszónák
A DMH Konferencia Piros termében a rendezvény keddi napján rendkívül érdekes témákat sorakoztattak fel az előadók: a fókuszban a célcsoportmeghatározás és a fogyasztók álltak. Kiváló, informatív előadásokkal, kutatásokkal, különböző mérési stratégiák bemutatásával és konkrét mérési eredmények prezentálásával is készültek a szakemberek. Emellett nagy hangsúlyt kapott a marketing szerepe és feladatai a piacon.
Megtudtuk, hogy generációs különbségekből fakadóan a különböző korcsoportok elkülönítése a kutatások során marketing és mérési szempontból is elengedhetetlen, hiszen így korcsoportonként lehet stratégiákat alkotni és optimalizálni, hogy ezáltal a leghatékonyabban lehessen elérni a különböző korú embereket. Például Híves Beáta (Next9) előadásából kiderült az is, hogy kik és hogyan próbálják elérni a 18-30 éves korosztályt, és miért kiemelten fontos ennek a korosztálynak a megértése.
Hack-Handa Tünde – Mit ér a fogyasztó 40 felett?
Vezető kutató kolléganőnk előadásából megtudtuk, hogy a 40 felettiek internethasználatának aránya évről-évre fokozatosan nő, a fiatalabb generációkhoz hasonlóan. Az is kiderült, hogy a 40+ emberek rendelkeznek a legmagasabb jövedelemmel hazánkban.
Az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. saját kutatása szerint a leggyakoribb internetes tevékenységek az információ keresés, az internetes üzenetküldés, az időjárás-előrejelzés megtekintése, a közösségi média használata, a levelezés, a hírek és más internetes tartalmak olvasása, illetve a videónézés is. A többi, fiatalabb korosztályok és generációk internetes tevékenységeinek arányaival összevetve azt a következtetést vontuk le, hogy a 40 felettiek is aktív online vásárlók, közösségi média használók, és online ügyintézők. Összefoglalva, azt a megállapítást tehettük, hogy a 40 felettiek nagyon magas számban jelen vannak az interneten, edukálhatóak, van elkölthető jövedelmük, széleskörűen használják ki az online tér adta lehetőségeket, ezáltal pedig könnyen megcélozhatóak.
Metaverzum és a többiek
A Metaverzum, a Blokklánc és a Kriptovaluták komoly figyelmet kaptak a 2022-es DMH Konferencián. Szó volt a blokklánc szerepéről a közösségi, illetve a tradicionális médiában. A prezentáló szakemberek kiemelték, hogy a blokklánc technológia megjelenése a kreatív emberek érdekeit, illetve a felhasználókat is védeni fogja, mivel jogdíj fizetés esetén a tranzakciók egyszerűen visszakövethetőek és validálhatóak.
A Metaverzumban és a virtuális valóságokban történő marketingről Éless Dénes, a Budapest Honvéd marketing és digitális igazgatója beszélt. A prezentáció során elhangzott, hogy már a legnagyobb divatmárkák (pl. Polo Ralph Lauren, Vans) és labdarúgócsapatok (pl. FC Barcelona) is előszeretettel próbálják ki az online tér nyújtotta újdonságokat, hogy szervezetüket/vállalatukat, illetve azok értékeit minél szélesebb körben hirdessék. Érdekesség továbbá, hogy több futball klub, mint például a Manchester City vagy a Santos is bocsájtott ki blokklánc alapú, úgynevezett „Fan Tokeneket”, amelyek megvásárlásával a szurkolók támogatni tudják csapatukat.
Természetesen a pozitív aspektusok mellett több előadó is kiemelte, hogy a Metaverzumnak, a Blokklánc technológiának és a virtuális fizetőeszközöknek még komoly fejlődésen kell keresztül menniük annak érdekében, hogy a mindennapjaink részévé válhassanak. Ennek egyik eleme az átfogó szabályozás, a másik pedig a központi, monetáris intézmények támogatásának elérése, ugyanis a Libra, a Facebook egykori virtuális fizetőeszköze pont a központi bankrendszer miatt nem lett sikertörténet.
Nagy hangsúlyt kapott a kétnapos konferencián a streaming szolgáltatók és a Youtube is, illetve a közösségi média felületek. Továbbá a megfelelő reklám-elhelyezés is fontos stratégiai pont a megfelelő marketingstratégiához, mivel a legjobb reklám a „sorok között” található. Bakcsy Szilárd (RTL Hungary) előadásában a hatékony reklámhasználatról és annak fontosságáról esett szó. Azt sem szabad elfelejteni, hogy nem csak a reklám jó elhelyezésén múlik a sikeresség, hanem annak minőségén is. A tévében és a webes felületeken is a tartalom egyre nagyobb százalékát reklámok teszik ki, így elkerülhetetlen a rossz reklámok felbukkanása. Ezt a témát fejtette ki Juhász Péter Tibor és Moldván Ákos (Vodafone).