DMH 2022

Metaverzum, VR, célcsoport meghatározások valamint mérési stratégiák, love brandek, kutatások és podcastek világa, e-sport és sok minden más a @Digital Media Hungary 2022 konferencián.

2022. 05. 20.

 

Kalandra fel! Dinamikus évek jönnek! – ezen mottó szellemében zajlott minden a Digital Media Hungary konferencián, ahol három év kényszerpihenő után ismét két napon át pörögtek a jobbnál jobb szakmai előadások a Balaton partján május közepén. A számos érdekes témát taglaló konferencia előadás-sorozaton az eNET kollégái is ott voltak – hallgatóságként és az előadói oldalon egyaránt. A remek prezentációk sorozatát a digitalizációs témákra szakosodott vezető kutató kolléganőnk, Hack-Handa Tünde Mit ér a fogyasztó 40 fölött? című előadása is színesítette.

 

Négy fő előadói teremben, négy fő témakör köré csoportosítva futottak a kerekasztalbeszélgetések, viták és előadások:

  1. Szórakozzunk együtt a tartalomfogyasztóval!
  2. Business of New Media Hungary (A média négy bástyájának – a tartalomgyártás, a -terjesztés, a hirdető, és a tartalomfogyasztó – üzleti érdeke)
  3. A metaverzumhoz vezető út már most is üzleti lehetőségekkel van kikövezve (Web 1., 2., 3., Blockchain, NFT, Metaverzum)
  4. Marketingmetrológia. Adatokat gyűjtünk, mérünk, összefüggéseket keresünk. (Mértékegységek megálmodott közös nevezője)

 

Fogyasztók, célcsoportok, perszónák

 

A DMH Konferencia Piros termében a rendezvény keddi napján rendkívül érdekes témákat sorakoztattak fel az előadók: a fókuszban a célcsoportmeghatározás és a fogyasztók álltak. Kiváló, informatív előadásokkal, kutatásokkal, különböző mérési stratégiák bemutatásával és konkrét mérési eredmények prezentálásával is készültek a szakemberek. Emellett nagy hangsúlyt kapott a marketing szerepe és feladatai a piacon.

 

Megtudtuk, hogy generációs különbségekből fakadóan a különböző korcsoportok elkülönítése a kutatások során marketing és mérési szempontból is elengedhetetlen, hiszen így korcsoportonként lehet stratégiákat alkotni és optimalizálni, hogy ezáltal a leghatékonyabban lehessen elérni a különböző korú embereket. Például Híves Beáta (Next9) előadásából kiderült az is, hogy kik és hogyan próbálják elérni a 18-30 éves korosztályt, és miért kiemelten fontos ennek a korosztálynak a megértése.

 

Hack-Handa Tünde – Mit ér a fogyasztó 40 felett?

 

Vezető kutató kolléganőnk előadásából megtudtuk, hogy a 40 felettiek internethasználatának aránya évről-évre fokozatosan nő, a fiatalabb generációkhoz hasonlóan. Az is kiderült, hogy a 40+ emberek rendelkeznek a legmagasabb jövedelemmel hazánkban.

 

Az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. saját kutatása szerint a leggyakoribb internetes tevékenységek az információ keresés, az internetes üzenetküldés, az időjárás-előrejelzés megtekintése, a közösségi média használata, a levelezés, a hírek és más internetes tartalmak olvasása, illetve a videónézés is. A többi, fiatalabb korosztályok és generációk internetes tevékenységeinek arányaival összevetve azt a következtetést vontuk le, hogy a 40 felettiek is aktív online vásárlók, közösségi média használók, és online ügyintézők. Összefoglalva, azt a megállapítást tehettük, hogy a 40 felettiek nagyon magas számban jelen vannak az interneten, edukálhatóak, van elkölthető jövedelmük, széleskörűen használják ki az online tér adta lehetőségeket, ezáltal pedig könnyen megcélozhatóak.

 

Metaverzum és a többiek

 

A Metaverzum, a Blokklánc és a Kriptovaluták komoly figyelmet kaptak a 2022-es DMH Konferencián. Szó volt a blokklánc szerepéről a közösségi, illetve a tradicionális médiában. A prezentáló szakemberek kiemelték, hogy a blokklánc technológia megjelenése a kreatív emberek érdekeit, illetve a felhasználókat is védeni fogja, mivel jogdíj fizetés esetén a tranzakciók egyszerűen visszakövethetőek és validálhatóak.

 

A Metaverzumban és a virtuális valóságokban történő marketingről Éless Dénes, a Budapest Honvéd marketing és digitális igazgatója beszélt. A prezentáció során elhangzott, hogy már a legnagyobb divatmárkák (pl. Polo Ralph Lauren, Vans) és labdarúgócsapatok (pl. FC Barcelona) is előszeretettel próbálják ki az online tér nyújtotta újdonságokat, hogy szervezetüket/vállalatukat, illetve azok értékeit minél szélesebb körben hirdessék. Érdekesség továbbá, hogy több futball klub, mint például a Manchester City vagy a Santos is bocsájtott ki blokklánc alapú, úgynevezett „Fan Tokeneket”, amelyek megvásárlásával a szurkolók támogatni tudják csapatukat.

 

Természetesen a pozitív aspektusok mellett több előadó is kiemelte, hogy a Metaverzumnak, a Blokklánc technológiának és a virtuális fizetőeszközöknek még komoly fejlődésen kell keresztül menniük annak érdekében, hogy a mindennapjaink részévé válhassanak. Ennek egyik eleme az átfogó szabályozás, a másik pedig a központi, monetáris intézmények támogatásának elérése, ugyanis a Libra, a Facebook egykori virtuális fizetőeszköze pont a központi bankrendszer miatt nem lett sikertörténet.

 

Nagy hangsúlyt kapott a kétnapos konferencián a streaming szolgáltatók és a Youtube is, illetve a közösségi média felületek. Továbbá a megfelelő reklám-elhelyezés is fontos stratégiai pont a megfelelő marketingstratégiához, mivel a legjobb reklám a „sorok között” található. Bakcsy Szilárd (RTL Hungary) előadásában a hatékony reklámhasználatról és annak fontosságáról esett szó. Azt sem szabad elfelejteni, hogy nem csak a reklám jó elhelyezésén múlik a sikeresség, hanem annak minőségén is. A tévében és a webes felületeken is a tartalom egyre nagyobb százalékát reklámok teszik ki, így elkerülhetetlen a rossz reklámok felbukkanása. Ezt a témát fejtette ki Juhász Péter Tibor és Moldván Ákos (Vodafone).