Kutatás 3.0

szeptember 1, 2021

eNET piackutatás és -elemzés üzletág

Kutatási részlegünk a lakossági, vállalati, önkormányzati és intézményi szegmensekben egyaránt széles körű kvantitatív (nagymintás adatfelvételek különböző módszerekkel, modellezés, adatbányászat) és kvalitatív (mélyinterjú, fókuszcsoport) tapasztalatokkal rendelkezik, amelyeket ügyfeleink jellemzően a következő célból vesznek igénybe:

  • stratégiaalkotás
  • üzletfejlesztés, döntés-előkészítés
  • akciótervek kidolgozása
  • monitoring
  • marketingkommunikáció és PR

A távközléssel és a digitalizációval már a cég 2001-es megalakulása óta foglalkozunk, elkötelezettek vagyunk a gazdaság és a társadalom digitális transzformációja iránt. További speciális kutatási területeink:

  • elektronikus hírközlés
  • e-sport
  • okostelefon-használat
  • felhő szolgáltatások
  • hazai nagyvárosok városrészei
  • precíziós mezőgazdaság

Üzletágunk 15+ senior és junior kutatóból áll, végzettség szerint szociológusok – köztük survey-statisztikusok, közgazdászok, valamint gazdasági agrármérnök és gazdaságinformatikus kollégánk is van.

 

ESZKÖZEINK ÉS MÓDSZERTANOK

 

CATI, CAWI, CAPI, telefonos kutatás, online kutatás, személyes adatfelvétel, piackutatás, kutatás, kérdőíves adatfelvétel, kérdőíves kutatás, nagymintás kutatás, survey, lakossági kutatás, vállalati kutatás, önkormányzati kutatás, kereslet oldali kutatás, fogyasztói kutatás, kínálat oldali kutatás, online panel, online kutatási közösség, desk research, szakmai interjú, mélyinterjú, fókuszcsoport, fórumcsoport stb..

 

REFERENCIÁK – ágazati szinten

 

Több mint 15 éves tapasztalat a lakossági és fogyasztói kutatások kapcsán. A kutatott területek:

  • Elégedettség-mérés, használati és attitűdkutatások
  • Mobiltelefonos alapkutatás (mobil-és okostelefon használati adatok 2013-tól napjainkig)
  • Szabadidő-kutatás (Magyarország legátfogóbb ilyen témájú kutatása, 2015)
  • E-sport és videójáték használati kutatások (2016-tól)
  • Internethasználattal kapcsolatos témák kutatása (pl. médiafogyasztás átalakulása, HD és okostelevíziózás, IoT és jövőbeli eszközök, 4G és mobilinternet stb.)
  • Sajtóközlemények (pl. eNET – Telekom: Jelentés az internetgazdaságról – lásd eNET weboldala)

Több mint 10 éves tapasztalat a közigazgatás, a teljes vállalati, a KKV- és a SOHO-szegmens kutatásában. A kutatott területek:

  • Informatikai eszközök és rendszerek használata (számítógépek, hálózatok, szerverek stb.)
  • Elégedettségi és motivációs felmérések
  • Márkakutatások, termékfejlesztést támogató kutatások
  • Felhő alapú szolgáltatások használata (üzemeltetés, kiszervezés, adattárolás stb.)
  • Vállalatirányítási rendszerek és üzleti intelligencia megoldások használata
  • Az önkormányzatok IKT ellátottsága, szakrendszerei és elektronikus szolgáltatásai
  • Középtávú távközlési előrejelzések készítése
  • Precíziós gazdálkodás a mezőgazdaságban

15+ éves tapasztalat az e-kereskedelmi kutatások kapcsán:

  • Kínálatoldali kutatások (online e-kiskereskedelmi kutatások saját webáruház-adatbázis alapján)
  • Makrogazdasági előrejelzés 5 évre
  • Keresletoldali kutatások (fogyasztók, vásárlók megkérdezése VeVa online paneles kutatásban)
  • Ad hoc kutatások, desk research és szegmenselemzés (pl. ruhapiac, alkohol stb.)
  • Különböző szolgáltatási szektorok kutatása (pl. turizmus/szálláspiac)

Pályázatok támogatása piackutatással, elemzéssel, jelentősebb területek:

  • Szélessávú hálózati fejlesztések (pl. GOP-3.1.2., GINOP-3.4.1.)
  • Felhő alapú szolgáltatások (pl. GINOP-3.2.4.)
  • Vállalatirányítási és üzleti intelligencia rendszerek (pl. GINOP-3.2.2.)
  • Kutatás-fejlesztési projektek (pl. KFI-16, VEKOP-2.1.7.)
  • Szervezetfejlesztési pályázatok (pl. ÁROP-1.A.5.)
  • Okosváros-fejlesztési projektek (pl. Nyíregyháza, Monor)

Távközlési kutatások, elemzések, stratégiák:

  • pályázati konstrukciók előkészítése (pl. GINOP-3.4.1.)
  • távközlési stratégiák készítése
  • települési adatsorokon alapuló elemzések a hozzáférési hálózatokról (pl. az internet-hozzáférési technológiák elérhetősége, típusa, sávszélessége)
  • stratégiák, felvásárlások és összeolvadások előkészítéséhez elemzések és értékelések készítése

Aktuális

Digiméter: látszólag megakadt a hazai kkv-k digitalizációja

2021. 10. 21.

  A Digiméter 2020 után idén is megmérte a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációját. A fő index 40-es értéke (100-as skálán) nem változott, látszólag nem történt érdemi elmozdulás a tavalyi évhez képest. Az adatok mélyére nézve azonban több apró

tovább >

Az e-sport a járvány nyertesei közé tartozik

2021. 06. 30.

A hazai e-sport a covid válság ellenére is dinamikusan növekvő iparág: az e-sport bázis az elmúlt egy évben 540 ezerről 640 ezer főre nőtt, miközben az e-sport játékokra épülő piac 50 milliárd forintos forgalmat generált – derül ki az eNET

tovább >

Az eNET a drónkoalíció alapító tagjai közt

2021. 05. 19.

Megalakult a Magyarországi Drón Koalíció (MDK), amelyhez az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. alapító tagként csatlakozott. A koalíció indulása nem is lehetne jobb pillanatban, hiszen a drónok robbanásszerű elterjedését, felhasználási módjait, illetve a legfontosabb autonóm működési megoldásait már láthatjuk pilot

tovább >

Szolgáltatások

Egyedülálló módon nyújtunk stratégiát és megoldást.

Tanácsadás

Egyedülálló módon nyújtunk stratégiát és megoldást.

tovább >

Pályázatmenedzsment

Pályázatkészítés és pályázati adminisztratív projektmenedzsment.

tovább >

Adatbányászat

Megmutatjuk az adatokban rejlő lehetőségeket.

tovább >

Kutatás és elemzés

Klasszikus és modern technológiák és módszertanok találkozása.

tovább >